Leave ur link here =)

www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws
Glittery texts by bigoo.ws
Content Writing Content Writer

21 March 2011

Manfaat peria


Salam Malaysia..

hari ini aku teringat pasal sayur yang ku suka makan...(makanan lagi...) adehhh..ni la aku makin menggemuk suda...makan saja kerja ehehe...

well..sayur yang aku maksudkan ialah PERIA..ehehe sgt2 sedap owh...mungkin bgi sesetengah org, ndak minat sayur peria tapi bagi aku..ni sayur lau ditu
mis ngan telur goreng..fuhhh..sgt sedap owh...


sayur peria kira standard suda dengan durian merah ehehe...beberapa minggu lalu aku ada post pasal makanan durian merah ehehe...bleh klik sini

bgi yang minat makan peria ataupun yang tak meminatinya...sebenarnya peria byk khasiatnya
jadi kira bertuah la sapa yang suka makan tu ehehe (lalala...mcm aku jak yg bertuah tu ehehe)

okay2...berbalik pada tajuk (sori suka melencong jauh ni lau bercakap)...peria berkhasiat dari aspek kesihatan la.. secara fakta, peria membantu merawat kencing manis...

nah sapa yg ada kencing manis, makanlah peria..

selain itu, daun peria jg dpercayai berkesan merawat buasir..

fungus peria juga turut membantu merawat masalah darah kotor seperti bisul, kudis buta, gatal dan lain-lain masalah..

dan paling penting, sesapa yang mempunyai masalah ketagihan alkohol juga dapt diatasi apabila meminum air melalui daunnya..emmm

byk jg faedahnya makan peria ni kan... so apa salah anda yang tak minat tu bleh mencuba kan..ehehe...

sumber : Klik sini

p/s~ patola pun sedap jg..tumis ngan udang..( berliur suda ni ) uhuhuh



No comments: