Leave ur link here =)

www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws
Glittery texts by bigoo.ws
Content Writing Content Writer

18 March 2011

~ sekadar Berkongsi part 6 : kawan or sahabat ~

Assalamualaikum w.b.t...

=) senyum dulu..satu sedekah dari aku yaa...

bha kali ni entri aku pasal sahabat or lebih dikenali sebagai kawan..alah kawan kita laa..

setiap manusia suda menjadi lumrah hidup ini mem
erlukan kawan..termasuk aku la jg... aku mauk bg kamu pk la, adakah kita perlu kawan dlam hidup ni? adakah anda penah terpkir menganggap boifren or gilpren sebagai kwan? adakah anda penah kena khianat leh kawan sendiri? kawan makan kawan? ( fuhh pasti kenyang ni ehehe)....



well, ni semua ada jawapan tempat kalian sekalian...hari ini, aku search maksud kawan dari wikipedia tp aku kc ringkas dari pemikiran logik aku ye..lau faham bagus ler, lau tak fhm buat2 fhm jak la ehehe...kwan ni lau dari segi bhasa (aisehhh...mcm info agama plak) iaitu panggilan bagi seseorang yang mempunyai hubungan yang rapat or yang biasa2 pun bulih jg dengan individu lain..

tapi apakah beza kawan baik, kawan tak baik, kawan jahat...ehehe ni part aku lucu bila di pikir2 kan...mc aku ingat dulu zaman muda (aiseh..skang pun mc muda lagi la) lau bab tulis diary, nah amik ko, mcm2 kaler kat diary...siap ada mkanan pebret, n paling penting kawan baik, kawan jahat..ahahah

bila diingat balik, jenis2 kwan baik yang aku penah tulis, iaitu baik, penyayang, suka menolong, tp lau kawan jahat tambirang*sombong, suka mengumpat, tidak penyayang....ehehe

memang lucu bila diingat, rasanya ada jg diantara kamu penah tulis mcm ni..tak apalah..zaman kanak2 semuanya indah belaka...main belasah jak berkawan

tp perasan ka anda, bila meningkat usia, kita da mulai memlih kawan kan...bukan pemilih tp da natural...

contohnya la, mcm aku la..aku lebih selesa ngan kawan yang sekepala ngan aku..tu satu la..lgi lau aku susah, bleh la ku minta tolong..ehehe(kes minta pinjamkan duit)..kalu bleh tgal sma lagi bagus..dpat study sma2 kan..

tp ada org yang berkawan, dia ndak bulih tgal sma2 ngan kawan dia lebih2 lagi yang sma kelas..emmm apa masalahnya ya...???

kaji punya kaji...rupanya, dia tak mau menyakiti kawannya if dia dapt markah tgi ataupun kalu markahnya rendah, dia tak mau malu depan kawannya..at least dlam bilik sendiri, dpt menangis berabis kan...ahahaha..

well..kes macam aku ni...aku tak kesah suda lau fail taw lulus...suda aku gagal bha...apa bleh bwat kan...study jak balik.. mungkin terbiasa fail jadi ndada perasaan suda ehehe...

tp mcm mana plak kes kena khianat kwan ya...??? ni paling ku pantang la... tp lau dia minta maaf pas sedar n mnyesal atas keslahannya, bha maafkan jak la..suda sunnah nabi kita..tp lau mau berkawan balik..rasanya da down percentage kpercayaan aku sma dia..ish ish...dasyhatnya...

seperti kata mak aku, once kawan ko khianat ko, jgn ko percaya lagi...nanti dia akan buat lagi...n jangan berlembut hati( ni ajran sesuai tuk hardcore mcm aku jak arr...ehehe dibawah umur tak bleh ikut ahaha)

emm lagi satu, aku tertanya jg apa beza kawan sma sahabat arr??

sebenarnya secara logik la... bgi aku tak ada beza jg..cuma ejaan jak berlainan tp maksud still same ehehe...anda faham disitu??ehehehe

bha byak suda aku taip ni...ehehe...ni semua dari pengalaman aku ya n hasil kajian sendiri punya...lau tersilap bahasa n terkasar mohon dimaaf ya...ehehe..ok roger n out (ni ayat aku amik dari mamaku yg selalu beliau ku p guna ahaha)...wsalammmm.....

p/s~
"Promise you won't forget me, because if I thought you would, I'd never leave." by Winnie the Pooh

No comments: