Leave ur link here =)

www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws
Glittery texts by bigoo.ws
Content Writing Content Writer

26 February 2011

~ My Favourite Food ~

Assalamualaikum...

Hari ni hari ahad yang penuh dengan indah..sebab aku bangun awal hari ini..ndak pernah2 bangun awal kalu cuti ni ehehe..whoaaahhh..

bukan apa jg..aku ndak dapat suda tido lepas bangun..teringat lagi pakaian ku yang byak blum bercuci..(pemalas ni)..siap lagi pakai mesin basuh ehehe...nasib yg baik, sebab murah jak p mesin basuh..ehehe...

hari ini, aku teringat makanan yang ku suka makan..n hanya segelintir jak tahu makanan ni..org lain suka makan durian putih, aku plak suka makan durian merah..ehehe..

let me tell this..(speaking spoking la kunun ni)...

Durian merah asalnya dari sabah..n selalunya dimakan oleh kaum urang sungai..mcm aku la ni..tp aku separa urang sungai laa...yg selebihnya urang kadazan..uhhh..berliur suda aku teringat durian merah..kat bawah ni pokok durian..hati2 jak la jalan kat bawah pokok ni..selalunya lau urang lalu sni, dpt hadiah dari pokok ni..emmm tak perlu pergi kc tindik telinga ka, hidung..even mau kc cantik muka pun bulih jg sni..special la pokok durian ni.. ihihi



even pun isi buah durian merah ni pun sedap..pjg plak panggilan "buah durian"..aku kc pindik jak la..panggil "alau"..ni urang sungai punya panggilan tuk buah ni..ehehe..ahhh..kita suda belajar suku kata bhasa sungai lagi.."ALAU"..ehehe..



gmbar kat atas ni...adalah isi dlam alau ni...warna merah..cantik kan..ehehe..bukan sja cantik, malah sedap..ramai urang kata ni isi tawar..tp bg aku, sedap bha..mesti dorg makan begitu sja..ehehe..campur garam bha..fuhh...berlemak ni isi alau..sangat2 sedap...lebih lagi ditumis ngan bawang besar cmpur garam n ajinomoto, lebih sedap dari ayam goreng...fuhh....(Buccala...)



emm..nampak sedap kan..kalu makan dengan nasi putih jak pun suda sedap..whahh..bila la dpt makan ni alau..uhuhu...blum ada musim lagi ni...kalu kena musim time cuti nanti whahh..sgt2 bersyukur...dpt jg buka puasa ngan makan alau jak...ekekeke...

p/s ~ makanan kat sni tak sedap n pedas lagi..tak suka uhuhu

4 comments:

f@ez said...

wah,1st time ku nmpk durian merah pren...mcm tu rupanya...jakun ni...hehe...tp sory to say la,DURIAN KUNING TATAP MENJADI PUJAAN HATIKU...jgn mala ya am0i....hehehehe...=p

FARAH TIKA said...

ehhehe..tak marah..ko punya citarasa jg..tp berbau makan durian kuning tu..ehehe..kalu berak pun kali berbau..patutlah masa dlam bilik, ada saja bau yang ndak wangi ni ekekeke..

KpopHolic said...

mau tag nama org ....masa wat catatan...ko just pegi pautan atau butang link yng d atas tu......then masukkan jak kawan mu pnya url blog dan edit namanya c2...then save...^^ nda faham ti ko tnya balik ar...^^

FARAH TIKA said...

bha nanti aku try..tenkiu pren..