Leave ur link here =)

www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws
Glittery texts by bigoo.ws
Content Writing Content Writer

07 March 2011

~ 10 minutes ~

Assalamualaikum...

apa ada dengan 10 minutes??? ehehe..mcm2 ada..

semua org bleh bwat apa yang dorg suka dlm masa 10 min n salah satunya aku la..ihihihi

hari ini selama 10 min aku exercise guna skippin
g rope ehehe..ya ampun, penat btul aku rasa tp demi mauk kc kurang berat yang berlebihan ni n menangi cbran dari seorg kwn ehehe...ku snggup jg la..(kunun2 la)

makan tengah hari jg aku amik mkanan yang tak da kaitan sma ayam n daging walaupun dlm hati mauk makan ayam goreng ahaha..uhuhu...payah mau turun tp senang mauk naik..

smbil tu aku p search kat google mkanan yg sepatutnya seorg manusia makan tuk maintain bdn jadi sehat...baca memang senang tp buat separuh mati...

hasil dari penelitian..cheewahh...yang simple diet yang bleh aku ikut setakat ini

a) makan sayur and buah

b) jgn makan selepas jam 7 mlm..(maknan berat)

c) senaman 3 kali seminggu (berjalan kaki selama 30 min atwpun mcm aku juz guna skipping tuk exercise ehehe)

d) lupakan minuman manis n bergas ( ni aku mampu kawal
ehehe )

e) bykkan minum air putih, kalu bleh 1 liter sehari..persamaan 1 botol besar mineral ehehe)


ni antara yang sedang aku lakukan...tips jg ni..harap2 berkesan la sesapa yg mauk turunkan berat bdan dlm keadaan sihat sejahtera..ehehe



ehehe ni bleh pakai tuk manusia yang tidak mengandung jg..cuma aku amik pyramid ni dari sana jak..ehehe tp tuk tmbah pengetahuan bleh baca jg..ehehe khas bakal ibu =)

uhuhu sedihlaa...paling ku suka makan tu la yang paling skit ehehehe...

suda 3 hari ndak makan berlemak uhuhu..jd vegetarian suda..nasib ingat mauk turun berat bdan kalu ndak, suda aku kebas tu makanan...


p/s ~ kalu mauk makan makanan kesukaan, amik jak dlam kuantiti skit ehehe...

2 comments:

♥Hidayah♥Novelis♥ said...

10 minutes..haha :D

Semua tips tu pun sa amalkan. Betul jugak wa.. Mula2 tu susah maw ikut, tp t'paksa kan?
Betul la tu, kalau nak tambah berat, bukan men senang. Tp kalau maw kasi turun, uishh susahnya diri sendiri jak tau..hihi...

Kalau nak lebih berkesan, kurangkan makan nasi. Kalo boleh sehari, segenggam nasi jak.. baru la b'kesan..

Rindu maw makan ayam...

FARAH TIKA said...

yea..amik separuh dari separuh nasi jak ehehe nasi bleh menyebabkan berat naik..uhuhu...skang tengah berusaha menurunkan berat badan...tp jgn lupa bersenam jg...supaya bdn maintain sihat...