Leave ur link here =)

www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws
Glittery texts by bigoo.ws
Content Writing Content Writer

18 April 2011

~ Kesan Minum Ais ~


Salam semua...

gud morning olss ( emm morning lagi ka??...ehehhe) hari ini aku sukses bgun jam 12 tgh hari... ehehe

okay ols.. hari ini aku terbaca notes dari fb.. n sgt interesting.. sebab tu la aku nak kongsi sma kmu org..ehehe..

tajuknya ialah.." Kesan Minum Ais "... Antaranya ialah ~


Ais bleh membekukan makanan yang berminyak.. sebagai cntohnya makanan yg berminyak ialah ayam goreng(nyummmy).. lepas makan ayam goreng, kita digalakkan minum air yg suam..

sebabnya ia akan memperlahankan penghadaman kita.

Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.


emmm.. patut la aku gemuk kan... ahahah.. makan ayam goreng jak n siap ditemani minuman yg ber ais.. ish2..( lepas ni mau elak la minum air berais ehehe..kununlah..)

oleh itu, keputusan makan n minum terletak pada nafsu makan minum anda ehehe... ikut suka hati kamu la mauk makan apa jak kan.. yg penting aku telah menyebarkan apa yg patut.. ehehe

kepada kwnku yg suka minum ais tuutttt.. i luv u girls...ekekeke..(mati la aku kena amuk ni ehehe)

p/s ~ rindu plak ayam masak kicap... emm...ehehe

2 comments:

f@ez said...

uit, mcm mengulu-uluk pla ko sma ku pren...hehehe..tp xpa...bgus in4 ni..buat ku tambah mkn ais...hehehe...

FARAH TIKA said...

pren, time aku bg info ni la..aku teringat ko...ihihihi...