Leave ur link here =)

www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws
Glittery texts by bigoo.ws
Content Writing Content Writer

16 April 2011

~ Cara2 jadi kawan ~


Salam semua...

Alhamdulillah.. i m still alive.. dapat lgi muncul di dashboard kamu org ehehe... Hari ni ada spesel sket... Aku amk exam Muet...ehehe.. tiadalah mau p kc bangga2 kan, aku amk balik exam muet gara2 result aku teruk dulu.. well, ni la padahnya tak pandai BI..ehehe..



apa yg aku ingin bgtau,, ialah aku telah buat sekali lg mistake iaitu amik mudah dlm exam.. uhhh.. kalu dapat lgi result yg sma.. emm memang tak mauk amik lg ni exam ehehe... mcm sumpahan plak ( uhuhu..mudah mudahan tiada la mcm tu ehehe... pikran jahat jak yg muncul ni..)

tapi bila di kenang2 kan apa yg ku tulis kat paper writing td.. memang memalukan bila urang p baca.. abislah..ehehe.. entah apa2 jak ku merapu, ckp bukan2... sudahlah paragraph sejumput saja (* sejumput = sedikit ) ehehe

tajuk wrting kali ni " the most valuable thing in life is friendship".. emm.. kalu dlam BM ni, memang panjang kali.. ada lah lebih 500 patah perkataan ( temberang jap..ehehe)..

perenggan pertama aku.. ialah intro la dulu ahaha.. (okay lau tak lucu..sori la..) aku ckp.. friend like our handphone,...bla2.. pointnya.. ku anggap kwn mcm hf .. tipu lah kalu org boleh hidup tanpa hf.. kalu zaman2 dulu memang bolehlah.. time zaman skang, sdgkan tiada laptop pun merungut suda.. mcm aku laini.. charger aku da rosak.. rosak mcm babun, baru beli, suda rosak, mauk tukar pun kena balik pakai flight baru dapt tukar... uhh.. apapun, aku sgup jg p bilik kawan cas laptop malah sgup p stay sana.. ehehe.. tu tandanya pentingnya benda2 eletronik ni kan.. anda setuju?? lau tak setuju, kamu punya pasal la...ehehe

okay aku suda jauh pegi dari point sebenar..ehehe sori... then, aku punya point lagi yg tak apa2 jak ku pk ialah friend is not like a pampers..wakakaka... abis lah melencong jauh pa tulis.. ku ckp, jgn anggap kwn mcm lampin yg pakai buang, dorg ada hati n perasaan.. jika mau berkawan, kita perlu dptkan kepercayaannya, kita perlu dengar masalh kwn if kita tak dpat bantu dorg sebetulnya.. at least, dgr la pa yg dorg try luahkan.. tak salah.. lau tak mauk juga dgr.. emm aku suggest, jgn korek tahi telinga selama 2 bulan, konfom ndak dengar.. ehehe..(selamat mencuba ehehe)

next pasal jgn ignore kawan.. kita patut protect dorg mcm kita protect family kita.. baru lah dorg akan anggap kita sebagai kwn sejati..cheewahhh.. istilah kwan sejati ni, bahaya sket.. kenapa aku ckp mcm ni.. kata org yg penah bgtau aku, kwan ni bukan lama, bila kita pegi satu tempat, kita akan jumpa kawan baru dan percayalah, kita akan anggap dorg kawan baik bila kita selalu ikut dorg.. tetapi, ia tak kan lama, apabila kita bertukar tempat ke satu tempat yg lain, kita akan jumpa org yg baru jg dat means, kita make a new friends lg...ehehee.. yg lama cuma mampu dpt dkontek.. n jarang kita dpt jumpa dorg.. emm.. bgi aku suma kwan ku jumpa adalah kawan sejati.. ehehe


penutup writing aku, 2 baris saja.. uhuhhhh no idea time tu ehehe.. ku ckp two is better than one.. ehehe abis cerita..

p/s ~ mana best? korea language ka atw bi language? hmmmmm...


2 comments:

mR.AmRiE said...

waa..berjaya ko fara.. hik2..=))

FARAH TIKA said...

uikna..agak2 lah bha... muet bah tu.. kalu result aku teruk.. memang BI aku yg jahanam la tu...ahaha